• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка соціального педагога

Мета роботи:

створення сприятливих умов для особистісного розвитку учня, надання йому комплексної соціальної, психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі навчання, соціального становлення, підвищення психолого-педагогічної культури батьків та педагогів.

Основні завдання:

дослідження взаємовідносини в колективі, вивчення причини антисоціальних явищ, формування згуртованості, підтримка соціально незахищених категорій дітей, проведення просвітницької роботи у педагогічному та батьківському колективах.

Соціальний педагог покликаний попередити соціально-психологічні проблеми, своєчасно виявити та усунути причини, які сприяють її виникненню, забезпечити превентивну профілактику різноманітних негативних явищ (морального, фізичного, соціального характеру), відхилень у поведінці людей, їх спілкуванні і, таким чином, оздоровити оточуюче їх мікро середовище. Здійснювати соціально-педагогічний патронаж спрямований на надання соціально-педагогічної допомоги соціально незахищеним категоріям учнів з метою подолання ними життєвих труднощів та підвищення їхнього соціального статусу. Тому повинен відігравати різноманітні СОЦІАЛЬНІ РОЛІ і змінювати їх у практичній діяльності в залежності від ситуації і характеру проблем, що вирішується.

/Files/images/2019-2020/11в.jpg

Соціальний педагог виконує функції:

 діагностичну:

вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку учнів (вихованців) мікро колективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу вцілому, неформальних молодіжних об’єднань; досліджує спрямованість впливу мікро середовища, особливостей сім’ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерел негативного впливу на дітей і підлітків;

 прогностичну:

прогнозує на основі спостережень та досліджень, посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи, прогнозує результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості;

 консультативну:

дає рекомендації (поради) учням, батькам, вчителям та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу дитячим, молодіжним об’єднанням, дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих обставинах тощо;

 захисну:

забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо);

 профілактичну:

переконує учнів у доцільності дотримання соціально-значимих норм, правил поведінки, ведення здорового способу життя; сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі;

 соціально-перетворювальну:

надає послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб учнівської молоді; здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій дітей; сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;

 організаційну:

координує діяльність й взаємодію усіх суб’єктів соціального виховання, сприяє соціально-корисної діяльності дітей і підлітків; формує демократичну систему взаємостосунків в підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих.

Нормативно-правова документація для соціального педагога

Поради батькам

Поради вчителям

Поради учням

Телефонуй! Тебе вислухають! Зрозуміють! Підтримують!

Права дитини у школі

Кiлькiсть переглядiв: 566